de wensen…

Vooraleerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar 2015. Vooral een goede gezondheid, de rest hobbelt daarna wel mee. Maak er wat van. Ben jezelf en laat je niet wegzetten, ben en blijf (positief) kritisch. Ook (of vooral) in je sportbeleving.

IMG_1063Sportief ben ik het jaar (passief dan hè) goed begonnen. Met de beide kinderen naar de openingsavond van de Rotterdamse Zesdaagse geweest op de tweede dag van het jaar. Mijn dochter had (weer eens) twee  kaartjes gewonnen, en wist het derde erbij te “lullen”. Enfin, een geweldig spektakel. Met visie opgezet, chapeau. Het was voor mij weliswaar dan ook weer 38 jaar geleden dat ik er eentje nog had beleefd in het MECC in Maastricht. Degene die daar destijds won, werd nu uit het stof gehaald om het eerste startschot te lossen, Patrick Sercu. Onbetwist een zesdaagse keizer. Ook werd de nieuwe Orange-Roompot wielerploeg aan het publiek (en pers) gepresenteerd. En dat gebeurde onder andere op een leuke wijze middels een afvalwedstrijd. Elke afvaller werd letterlijk nadien (op het grote scherm) in het zonnetje gezet. Dat grote scherm en de fraaie belichting is wel het grote verschil met vroegûh. Een koppelkoers is sowieso al moeilijk te volgen, zelfs zonder potje bier. Maar met zo’n scherm was dat hier van alle kanten goed bij te houden. De renners maakten er echt sport van. Ik wens het Orange-Roompot-team en hun directie oprecht veel succes. Alles is zoveel mogelijk gebaseerd op Nederlandse sponsoren. Bij het verlaten van het evenement werd bij de uitgang een speciaal voor dit evenement vervaardigde bidon van de ploeg uitgedeeld. Vervaardigd voor de gelegenheid door medesponsor de firma Tacx uit Wassenaar, die dat als marktleider voor zowat meer dan het halve profpeloton doet. Over onder andere hun bidonnekes zie hier en hier een eerder relaas.  Het uitdelen ervan gebeurde op basis van op=op, en blijkbaar is dat voor mensen boven aan de trap dan het startsein om de rest rap ten faveure van zichzelf naar beneden te werken. Wij vreesden (maar niet echt, want pech is ook maar pech) dat als wij beneden zouden komen de bidons inmiddels op zouden zijn. Het einde van de vele dozen was immers in zicht. De bidons verdwenen soms niet eens door de medewerkers, maar door graaiend publiek, sneller uit de dozen dan dat ze deze in de fabriek in de dozen hadden kunnen verpakken. De volgende ochtend werd zo’n “collectors item” al voor acht euro aangeboden op marktplaats.nl. Enfin ieder van ons drietjes heeft nu zo’n ding in de kluis liggen.

IMG_1061Ondanks het late uur van de vorige avond, heb ik de volgende ochtend heb ik een eveneens een via marktplaats.nl gescoorde PEUGEOT fiets afgehaald. Terwijl de vorige nog in bewerking is. Enfin het oude staal is geduldig. Dat komt wel weer aan bod.

 

 

IMG_1055Met de konijnen en cavia’s gaat het goed, u mag de groetjes hebben.  Alhoewel ik vorige week wel een garantiegevalletje had. Een jonge cavia had bij de nieuwe eigenaar al na twee dagen de geest gegeven. En ja, gezien de huidige wetgeving ben je (ook als doorsnee liefhebbertje) dat verplicht te vergoeden. Ik had nog één goudagouti zeugje zitten, wat ik eigenlijk in tweede instantie pas toch had willen aanhouden.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op de wensen…

  1. selina zegt:

    Hoelang is de garantie weterlijk geregeld eigenlijk? Ik hen zo.n geval gehad na een maand.
    Gewoon vergoed.
    Maar hoe zit dat eigenlijk?
    Met vriendelijke groeten selien

  2. Fokker zegt:

    Maastricht had wel zijn bekende zesdaagse , maar 38 jaar geleden nog niet in de MECC, want die moest nog jaren later gebouwd worden………

  3. Jeetje, daar ging ik in mijn onschuld eigenlijk van uit. Foutje bedankt. Maar inderdaad, het blijkt de Eurohal geweest te zijn waar we zijn geweest destijds. Waar van 1976 tot 1987 de Zesdaagse van Maastricht werd gehouden. In 2006 was het MECC pas weer aan de beurt. Slechts één jaar, want de editie 2007 werd enerzijds vanwege financiële problemen en anderzijds vanwege hartproblemen bij organisator Jan Hoen afgeblazen. Dank voor je opmerking…

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.