een-vleugje-framebouwerhistorie-en-ook-caballero-laurens-1970 (deel 2)…

Het eerste deel blijkt een van de meest gelezen topics te zijn als het om de wielrennerij gaat, op dit weblog. Genetica en kleurenleer van de konijnen spant in die sectie qua populariteit de kroon. Maar deze scoort dus ook -nog altijd- heel hoog. Terwijl het al bijna 3 1/2 jaar oud is. Laatst kwam ik in een topic min of meer nog eens hier aan voorbij, en er werd op gereageerd.

Inmiddels heb ik op mijn zoektocht toch nog wel meer Caballero fietsen kunnen vinden. En ik dacht, ik zal ze eens delen. Soms met een verhaal zelfs. Dank aan al diegenen die mij de foto’s stuurden. Verder hierbij zonder al te uitvoerig commentaar, als me dat lukt. Want voor de echte liefhebbert zeggen de beelden meer dan duizend woorden.

De oude baanfiets van de op 10 december 2014 overleden oud prof Gerard Vianen.

 

 

 

Een eerder tot fixie omgebouwde baanfiets (zie de achterpadden) die hierna weer is doorverkocht aan een baanfietsliefhebber. (beiden zijn mij bekend).

 

Eentje die ik via een van de reacties hier op het spoor kwam, en hier in de nok van het circus hangt. (En mij deze foto stuurde.)

 

 

 

Een Germi die ik toevallig eens op marktplaats.nl  zag staan.

 

 

 

 

Een Coppi (zie de specifieke vorkkroon)  die van oud prof Henk Benjamins is geweest, en nu wordt opgeknapt door een verzamelaar (mij bekend).

 

 

 

Eentje van Jos Dekker uit de amateurploeg van Caballero, geschonken aan het Nationaal Wielermuseum van Gerrie Hulsing.

 

 

 

Een Springfield die te koop stond op de beurs in Berlicum in april 2015.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.